14 Temmuz 2014 Pazartesi

Tarif: Robotta Etsiz Çiğ Köfte


Bu tarife gerçekten bayıldım. Hem yapımı kolay, hem de bence gerçek çiğ köfteden çok daha lezzetli oldu. Belki de içinde ceviz olduğundandır. İftara gelen konuklarımız da oldukça beğendiler :)) Neyse tarifi aldığım siteden olduğu gibi aktarıyorum sizlere :


Malzemeler
  • 2 su bardağı köftelik ince bulgur
  • Yarım bayat pide veya iki dilim bayat somun
  • 1 orta boy soğan
  • 5 diş sarmısak
  • 1 y. kaşığı biber, 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Damak tadınıza göre kekik, kimyon, yenibahar, k. biber
  • Veya 2 tatlı kaşığı köfte baharatı
  • 1 yemek kaşığı acı pul biber
  • 2 yemek kaşığı isot (ben katmayı unuttum)
  • 1.5 çay bardağı ceviz
  • 1 küçük çay bardağı zeytinyağı
  • maydanoz
Çiğ köftenin yapılışı
  • Köftelik bulguru bir süzgece koyup üzerine sıcağa yakın su gezdirdim
  • Önce bayat pideyi robottan çektim.
  • Üzerine salça, soğan ve sarmısakları, cevizin yarısını, baharatları koyup robotu çalıştırdım.
  • Malzemeler bütünleşince bulguru ekleyip tekrar çalıştırdım. Bulgur fazla olunca çevirmekte biraz zorlandı.
  • Yağını maydanoz ve kalan cevizi ekleyip tekrar bir iki kez çevirdim. (cevizler dişe gelsin diye)
  • Köfte harcını ayrı bir kaba alıp 1 dakika kadar yoğurdum.
  • Çiğ köfte şekli verip yeşillik eşliğinde servis ettim.

  • AFİYET OLSUNNN  :)))))

  • PEMBE EŞARPLI KIZ <3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder