1 Ağustos 2014 Cuma

Pembiş Bir Sofra Düzeni :))))



Eğer önceki yazılarımı okuduysanız, Ramazanın son günlerine doğru iftara misafir aldık dediğimi hatırlarsınız. Doğrusu bayram hazırlıklarının başladığı bir zamana denk geldiği için biraz zorlandık ama buna değdi. 
Ben birkaç gün önceden nasıl bir sofra düzeni yapacağım ile ilgili düşünmeye başlamıştım. Bu nedenle de sizlerle bir çok peçete katlama, sofra düzeni vb. yazılar paylaştım zaten. Ama bu İnternet araştırmaları işime yaradı ve bu çok tatlı kalpli peçete katlama tekniğini öğrendim :) <3
Düzce' de yani dedemin yazlığında kocaman bir bahçe var. Bu bahçe de ( benim değimimle yağmur ormanları) yaşlı dedeciğim budayamadığı için iki insan boyunda gül ağaçları var. Bahçemiz ise tam bir orman. Her neyse bu gül ağaçlarında devamlı güller çıkar ancak zamanla kendiliğinden solar ve yerine yenileri çıkar. İşte ben de bu güllerden faydalandım. Zaten gül ve de pembiş konsepti tamamen oradan aklıma geldi. 
Biliyorum hepiniz vazoya koyacak çiçek bulamayabilirsiz. Eğer Manisa da ki apartman dairemiz de olsaydık tahminen benim de böyle bir imkanım olmayacaktı. Ama siz de yapıcılığınızı kullanarak bu sofradan ilham alabilir ve farklı sofralar tasarlayabilirsiniz.
Şimdi geçelim yemeğimizeee :)))


Bu hurma tabağı sunumum. Diğer iftarlara gittiğimde hurmaların çoğunun içine badem konulmuştu. İmsanların bu bademi çekirdek sanıp ayıkladıklarını gördüm :)) Bende hem daha şık dursun diye hem de bu duruma uğramamak için hurmaların içlerine fındık koydumm. Aralarını da kayısı ve kuru üzümlerle süsledim. Herkes çok beğendi :)


Annemin yumurtalı fasulye kavurması. Bir çerkez olarak annem bu kavurmanın içine mısır unu da kattı ve inanılmaz lezzetli oldu. Herkese tavsiye ederim...


Patatesli  böreklerimiz...


Semizotulu buğday salatası. Bunun tarifini ileriki günler de vereceğim. Kesinlikle çok hafif ve de canlandırıcı fresh bir salata ...


Bu da benim yelkenli kanepelerim. Önceki günler de sizlere yelkenli kanepeleri deneyeceğim den bahsetmiştim. İşte sonuç bu. Tadı lezzetli olmasına rağmen görüntü olarak çok da istediğim gibi olmadı. Ama çocukların yine de ilgisini çekti . En son onları gördüğümde kürdanlarıyla yelkenlileri yarıştırıp kazanan kanepeyi yiyordu :))


Salata sunumum, son derece pratik ve de şık ...


Bu da tatlı tabağıydı. Ege taraflarında olanlar bilir bu tatlıyı. Şambali Manisa da da sevilen tatlılardandır. Yapımı diğer tatlılara göre oldukça basit. İçindeyse irmik var. Gelecek günlerde tarifini paylaşacağım...


İşte bu da soframızın donatılmış hali. Maalesef sizlerle sadece salata türleri ve aperatifleri paylaşabildim :( Çünkü iftar günü o hengame de ana yemekleri çekmeye fırsatım olmadı. Ama eğer yemek menüsü bulmakta zorlanıyorsanız menü şöyleydi :
*Mantar çorbası
*Kıymalı kabak dolması ve sarma (ara sıcak olarak)
*Tepside içli köfte (sini köftesi)
*Dane-i lezzet pilavı
*Hasan paşa köftesi (saksı köfte)


İşte bu da bir iftar şöleninin ve çok güzel geçen bir Ramazanın sonuydu. Biraz geç kalmış olsam da hepinize Hayırlı Bayramlar ...


PEMBE EŞARPLI KIZ <3


2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Hem masanız hemde yemekler çok güzel görünüyorlar. Sofranız her daim bereketli olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkürler :) Sizlerin de öyle olsun :)

      Sil