5 Ağustos 2014 Salı

Mutfak Robotunda Etsiz Çiğ köfte Tarifi !




Sizlere daha önce de bahsetmiştim. Geçen iftar da aldığımız misafirlere bu tariften denedim diye. Gerçekten de muhteşem ötesi oldum. Bu tarifi ben de başka bir yemek sitesinden buldum ve tereddütte kalarak da olsa denedim. 
Benim gibi çiğ köfte hastası ancak dışarı da satılan çiğ köfteleri beğenmeyen arkadaşlar için harika bir tarif. Ayrınca bu tarifi kolay ve yapanda mutfak robotunda olması :) Bütün malzemelerini mutfak robotuna atıp geçiriyorsun çiğ köfte hamuru hazır oluyor. 
Açıkçası çiğ köfte bizim halkımız da yediden yetmişe çok sevilen bir şey . Doğrusu o akşam da misafirler sofrada çiğ köfte görünce hepsi ayrı ayrı "aaa çiğ köfte'de yapmışsınızz" diyerek gülümsediler. Bu da herkesin ne kadar çok çiğ köfte sevdiğinin bir göstergesi. 
Her neyse lafı fazla uzatmayayım da tarife geçeyim :

Malzemeler
2 su bardağı köftelik ince bulgur
Yarım bayat pide veya iki dilim bayat somun
1 orta boy soğan
5 diş sarmısak
1 y. kaşığı biber, 1 yemek kaşığı domates salçası
Damak tadınıza göre kekik, kimyon, yenibahar, k. biber
Veya 2 tatlı kaşığı köfte baharatı
1 yemek kaşığı acı pulbiber
2 yemek kaşığı isot (ben katmayı unuttum)
1.5 çay bardağı ceviz
1 küçük çay bardağı zeytinyağı
maydano
z

Çiğ köftenin yapılışı
Köftelik bulguru bir süzgece koyup üzerine sıcağa yakın su gezdirdim
Önce bayat pideyi robottan çektim.
Üzerine salça, soğan ve sarmısakları, cevizin yarısını, baharatları koyup robotu çalıştırdım.
Malzemeler bütünleşince bulguru ekleyip tekrar çalıştırdım. Bulgur fazla olunca çevirmekte biraz zorlandı.
Yağını maydanoz ve kalan cevizi ekleyip tekrar bir iki kez çevirdim. (cevizler dişe gelsin diye)
Köfte harcını ayrı bir kaba alıp 1 dakika kadar yoğurdum.
Çiğ köfte şekli verip yeşillik eşliğinde servis ettim.
Afiyet şifa olsun…



Böylece de bu blog da ilk gerçek tarifimi yayınlamış oldum :)) Hadi hayırlı uğurlu olsun :)))


PEMBE EŞARPLI KIZ <3


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder